Halmselskabet
Halmselskabet er et andelsselskab med medlemmer over hele Danmark. Medlemmerne er alle leverandører af halm, frøgræs og hø til selskabet.
En cirkulær og grøn tankegang er omdrejningspunktet for virksomheden, og for det visuelle udtryk.
Kunde
Halmselskabet
Opgave
Visuel identitet og website
Farverne der er valgt til identiteten er valgt ud fra halm og grønne marker. Den sandfarvet/beige farve fra halm forbindes med det praktiske, pålidelige, konservative og loyale.
Grøn symboliserer bl.a. natur, miljø, håb, vækst og friskhed. Desuden kan grøn give stærke følelser af venlighed, loyalitet og intelligens.
I stedet for sort til navnetrækket er der skabt to brune farver som passer godt til de andre farver i farveuniverset. De brune farver hentet sin inspiration fra jorden på markerne.

Logoet til Halmselskabet består af et bomærke der symboliserer marker. Hvor der er de grønne marker og den gule halm.
Mellemrummene henter sin inspiration fra rillerne, man laver i jorden når man sår og hvor landbrugsmaskinerne kører på markerne.
Bomærket kan også symbolisere en rund hamlballe, hvor det er halmstrå der er bundet sammen i stedet for marker.
Navnetrækket er grounded og har en god tyngde. Dette skyldes bl.a. valget af typografien som er en klassisk Montserrat skrevet i versaler.
Webdesign for Halmselskabet er ren og simpel, skræddersyet til landmændene. Farverne og layoutet er moderne og brugervenligt, lige til at gå til.
