
Crossmedia
11/01 - 05/03 2021
TECHCOLLEGE vil gerne skabe en større opmærksomhed på det, at søge ind på en af skolens uddannelser. Dertil skal der udvikles en APP prototype, hvor man har mulighed for at søge ind på de enkelte uddannelser på TECHCOLLEGE. Der skal tages udgangspunkt i den allerede kende hjemmeside Optagelse.dk, vores egen viden og den research vi lavede. Opgaven har flere elementer. Der skal laves et logo og et navn til denne APP. Der skal produceres en abribus og et reklamespot, der får slutbrugeren ind bruge den nye APP.
Vi havde stor frihed ift. valg af fokuspunkter i vores produkter, set ud fra brugeroplevelsen. Det var vigtigt at vores produkter hang sammen som helhed.
Logodesign
Den APP som vi skulle udviklet en prototype til, skal have et navn og et logo. I denne opgave skulle vi udviklet dette logo. Det er en fri opgave, som kræver at vi lavede noget research og gør os nogle tanker i forhold til at skabe logoet.
Krav
Logoet skal henvende sig til målgruppen, som er TECHCOLLEGE ansøgere.
Dokumentation af logoet:
- Farver
- Former
- Gestalt
APP prototype
I denne opgave skulle vi producere en APP, der hjælper mulige ansøgere med at finde en specifik uddannelsen hos TECHCOLLEGE. Vi skulle tage udgangspunkt i Optagelse.dk ift. indhold.
Krav
Vores APP prototype skulle produceres i Adobe XD.
Dokumentation der beskriver hvad vi havde gjort for at gøre det nemt for slutbrugeren.
Inddrage designprincipper i forhold til vores APP’s brugerflade.
Abribus
Vi skulle i denne opgave producere en abribus, hvis funktion er at lede slutbrugeren videre til den APP vi producerer en prototype af. Vi skulle selv beslutte hvilket indhold der skulle være på den, men vi skulle tænke over hvordan indholdet kommunikere.
Krav
Format og opløsning på billeder er oplyst på AFA JCDecaux. Afleveres som trykklar PDF.
Dokumentation af abribus:
- Gestalt
- Visuelt hieraki
Reklamespot
Hvordan fanger vi interessen hos en person der står og skal vælge ud- dannelsesretning? Det er et af de spørgsmål vi skulle besvare i denne opgave. Vi skulle nemlig producere et lille reklamespot, der får slutbrugeren ind på den APP vi producerer.
Krav
Reklametype og størrelser findes hos Sprout Social.


Navnet til appen kom da jeg skitseret til logoet, hvor jeg kom på TECHBOOK, fra TECHCOLLEGE og en textbook. Skrevet med de samme fonte som i TECHCOLLEGE's logo, for at skabe sammenhæng mellem skolen og appen.
Logo består af et hurtigt “T” og en åben bog. Det hurtige T skal visualisere at det er hurtigt og nemt at bruge appen og bogen skal illustrere at det er som et opslagsværk over uddannelserne. Hjørnerne er rundede for at gøre det mere venlig, men samtidigt meget dynamisk.

Hvad skal appen kunne?
Den skal hjælpe brugeren med at finde info om div. uddannelser på TECHCOLLEGE og hjælpe dem igennem optagelsesprocessen på en simpel/hurtig/nem måde.
-
-
Den skal kunne give svar på de mange spørgsmål en bruger har og give svarene på en nem og overskuelig måde. Give klarhed til de spørgsmål der kan opstå.
-
Det skal være muligt at spørge om hjælpe og kontakte skolen nemt.
-
Man skal nemt kunne spore sig ind på den/de uddannelser der kunne være interessant for den enkelte bruger. Så de brugere der er i tvivl, kan blive hjulpet lidt i den rigtige retning (måske via en personligheds test).
-
Nemt/hurtigt at ansøge.
-
Virke indbydende at bruge.
-
Lige til at gå til, med et klart overblik over de forskellige uddannelser.
-

Den skulle være simpel og moderne, da det er til unge mennesker som ofte har en kort koncentrationsevne, så der skal være et nemt overblik over det hele, med så lidt tekst som muligt. Da unge mennesker bruger meget af deres tid på sociale medier (taler af erfaring) kunne det være en god idé at søge inspiration fra div. sociale medier.
Jeg har forsøgt at gøre navigationen så enkelt som muligt for brugeren, ved at bruge ikoner i min navigationsbar i bunden af skærmen, som er placeret der så brugeren nemt kan navigere rundt på de forskellige sider, fremfor at lave en burgermenu i toppen af skærmen.
Jeg har især gjort brug af spacing, for at gruppere og adskille forskellige elementer, samt brug af farver for at fremhæve call-to-action knapper og for at gruppere elementer.
Visual hierarki
Størrelse: Det første man folk vil lægge mærke til er illustrationen, da det generelt er hvad man først kigger på. Men derefter kommer overskriften, da det er den største. Hvorefter det er brødteksten og til sidst download informationen.
Farver: Jeg har i min abribus forsøgt at skabe opmærksomhed på overskriften ved at gøre den orange sammen med illustrationen, hvor den orange farver er meget iøjnefaldende.
Layout: Det vigtigst element er overskriften, hvilket skal få folk til at tænke og give lyst til at læse videre på plakaten, så derfor er den det første element fra toppen. Og så kommer brødteksten som starter på samme højde som illustrationen, så de hænger mere samme. Hvor personen i illustrationen har appen og det har gjort hans valg af uddannelse nemt igennem appen. Og til sidst download informationen i venstre bund, hvor det er nemt tilgængeligt til at skanne når den er printet ud.

Tanker bagom videoen
Formål: At gøre folk opmærksom omkring appen og fremvise lidt af hvad man kan med den.
Reklametype: En kort 15 sekunder lang video reklame, da unge har en kort opmærksomhedsspænd. Den skal vises på YouTube som en “unskippable ad”. (Men da jeg ikke havde nok tid tilbage til at lave den, endte den med at blive meget hurtig og ikke nem at nå at læse, så derfor har jeg her gjort den langsommere og fjernet musikken til den).
Koncept: Hurtig typografi (inspireret af Apple’s “Don’t Blink” video fra 2013) og 3D mobiler der viser nogle af appens funktioner.